anslagstavlan

Aktuell information

Problem med betalning

Om betalningen inte går igenom när du försöker registrera ett abonnemang så bör du kontrollera att betalkortet är giltigt och har full täckning. Det kan även vara så att det ligger en ”spärr” på kortet för olika typer av e-handelsköp, utlandsbetalningar osv. Vår betaltjänst Stripe (www.stripe.com) är en stor internationell och mycket säker e-handelstjänst men som svenska banker kan uppfatta som ”utlandsbetalning” om denna spärr är aktiverad. Ditt köp kommer då att nekas av din bank. Det är en säkerhetsåtgärd som hos vissa banker är aktiverad per automatik. Du kan själv avaktivera den via internetbanken eller så kontaktar du banken så kan de ordna det det åt dig samt förklara vad det innebär om du har frågor kring det hela.

Om du trots detta inte kan genomföra din betalning så kan du kontakta oss på hello@gazenet.se

 

Användning av värdekupong

Om du registrerar ett abonnemang för första gången och har en värdekupong eller kampanjkod som du vill använda så måste den skrivas in och aktiveras i samband med att du skapar ditt användarkonto. Om värdekupongen registreras i efterhand så kommer köpet redan vara genomfört och rabatten läggs då på nästkommande månad per automatik. GazeNet genomför inga återköp i de fall där användaren inte följer den information som ges under registreringsprocessen.